Człowiek ...

Tak  sobie  myślę ...
 W  tych  naszych  czasach  , to  wszystko  jest  po  coś  ,  za  coś  , dla  czegoś ...
Ile  było  by  prościej ,  gdyby  tak  być  nie  musiało .
Gdyby  człowiek  dla  drugiego  człowieka , był  właśnie  po prostu  człowiekiem !
Czy  to  na prawdę  takie  trudne ?
Czy  to  trudno  komuś  pomóc  , coś  zrobić , powiedzieć  coś  miłego ?
Czasem  wystarczy  choćby  mały    uśmiech  by  człowiekowi   radość   przynieść ,
humor  na  cały  dzień  poprawić :)
To  my  decydujemy   jakimi   ludźmi  jesteśmy  ,  jakie  życie   wiedziemy .
To  czy  będziemy  ,  radośni ,  uśmiechnięci  ,   życzliwi   , szczęśliwi .
Czy  będziemy  ,  zgryźliwi ,  samolubni ,   zazdrośni   a  co  za  tym  idzie   nieszczęśliwi  ,  naprawdę  zależy   tylko  od  Nas !!!
Życie  staje  się  lepszym ,   kiedy   my   jesteśmy  lepsi ..
Ile  kosztować  nas  będzie   , kiedy  do  kogoś  pomocną  dłoń  wyciągniemy ?
Nie  ubędzie  nas  przecież , a  i  w  portfelu     nie  zginie ...
Róbmy    ,  czyńmy  w  życiu   tak    , byśmy  mogli   na  siebie  w  lustrze  spojrzeć .
By  kiedyś  na  starość   powiedzieć  Tak ...
Życie  moje  przeżyłem  jak  chciałem ,
krzywdy  nikomu  nie  zrobiłem ,
dobry  człowiek   ze  mnie  i  do  końca   już  tak  zostanie !!!

Apteka  .
 Kolejka  ludzi  pełno  . Starsza  kobieta  leki  kupić  przyszła .
Pani  leki  jej   podała  ,  kobieta   ze    łzami  w  oczach  mówi ,   że   aż  tyle  , że  ona   tyle    nie  ma .
I  co  teraz ?
Obcy  mężczyzna  podszedł  , za  całość  zapłacił  ,  pieniądze  kobiety    schował    do  jej  kieszeni  ...
Kobieta  nie  mówiąc  nic   , mężczyznę  po  twarzy  pogłaskała  i  mocno  objęła .
Dobrym    CZŁOWIEKIEM  jest   do  tej  pory !!!

Telefon   dzwoni  .
Kobieta  w  słuchawce   słyszy
-  Sarenkę  Pani  bierze  ?  Jak  nie  to  psom  rzucę ...
Kobieta  myśli   ułamek   sekundy  morze ...
Trzy    psy   w  tym  jeden  ślepy  , bo  tak  go  pobił  poprzedni  właściciel !  Trzy  koty  ,  sroka  ze  skrzydłem  złamanym   co  nigdy  już  nie   poleci  ,
kozy  dwie   co  to  je  ktoś  do  drzewa    przywiązał    , wychudzone  strasznie .
-  Dobrze   zaraz   po  nią  przyjadę .

Takich    przykładów     jest     więcej  , dużo  więcej  !  Tylko  oczy  otworzyć   trzeba  i  serce  na  drugiego  człowieka   , istotę   żywą .

 Pamiętajcie  kochani  !!  Nasze  dzieci    to  takie  nasze  odbicia  w  lustrze    .
Pokarzmy  dzieciom jak  żyć  ,  jak  być    DOBRYM    CZŁOWIEKIEM   .


Kilka  zdjęć  :)












  
Rozsiewajmy  w  okół   siebie   radość   ,  dzielmy  się  dobrym  serduszkiem   z    innymi  :) 

 Jestem  ciekawa  czego  wy  byście  chcieli  nauczyć   Wasze  dzieci   , i  czy  kiedyś  mieliście  przyjemność  spotkać  prawdziwego  człowieka  na  swej  drodze  ? 

                                                             Miłego  dnia   ...  Sybilla 

17 komentarzy:

  1. Piękne słowa, wzruszające. Dla mnie jest ważny szacunek do starszych:)Jak widzę na ulicy staruszków z siatami, ledwo idących to od razu się rzucam do pomocy bo serce mi się kraje.
    Cudowne fotki, wspaniałą masz rodzinkę:) buziaki

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę , że szacunek to bardzo ważna sprawa !!!
    Musimy pamiętać , że i my kiedyś się zestarzejemy i to nam wtedy trzeba będzie pomagać . Brawo Ty :) ściskam

    OdpowiedzUsuń
  3. ładnie to napisałaś...tak aż się w serduchu dobrze zrobiło.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ładnie nie ładnie , szczerze prosto z serducha :)Buziolek

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli o mnie chodzi staram się być dobrym człowiekiem, żebym mogła spokojnie patrzeć w lustro - kiedyś różnie mi to wychodziło... Teraz jest lepiej :)
    Ostatnio uratowałam starszą pania, moją sąsiadkę przed poważnym przeziębieniem - wracała ze sklepu, kiedy zaczęło mocno padać, wyszłam chwile po niej i od razu podbiegłam, złapałam pod rękę i rozciągnęłam parasol nad nami. Wracałam do domu 15 minut dłużej, ale przynajmniej spałam spokojnie, że moja sąsiadka jest zdrowa :)
    Kika tygodni wcześniej mijałam na ulicy starszą panią - na oko 70 lat jak nie lepie, ubrana w stylu rockowym, skórzana kurtka, spódnica, rozpuszczone długie siwe i piękne włosy i czerwone usta - wyglądała rewelacyjnie - co oczywiście jej powiedziałam, jej uśmiech rozpromienił mi cały dzień! :) Mam nadzieję, że mój komplement też sprawił jej radość :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Arletko to piękne gesty !!! Rozdawaj je na prawo i lewo , bo warto . Jestem pewna , że te kobiety były Ci bardzo wdzięczne ,a i Ty pewnie poczułaś się lepiej :) Ściskam mocno

      Usuń
    2. Wychodzę z założenia, że karma wraca - to po pierwsze, a po drugie pomyślałam, że gdyby któraś z moich babć potrzebowała pomocy, to chciałabym, żeby ktoś jej udzielił :) więc i ja 'pomagam' obcym babciom :)

      Usuń
  6. Sybillko- poetko ty moja, natchnienie i weno ;) Ty to umiesz człowieka za serce chwycić:) Ja to taka z tych co się rozczulają ( powiadają że z byle powodu) ale kiedy to właśnie dobry człowiek potrafi wzruszyć w dzisiejszych szalonych czasach. Bo dobrych i skromnych to już na wymarciu chyba. A może się chowają? Mam nadzieję że jest ich całe miliony bo warto. Bo to wraca:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Malwinko napisałam co czuję :) Czasem tak mam :) Jakoś tak już jest , że o tych dobrych ludziach jakoś rzadko się mówi , częściej docierają do nas jakieś złe wiadomości o kimś i ludzie bardziej się interesują . O tym dobrym szybko się zapomina . I tak sobie myślę , że TEN DOBRY sławy i oklasków nie potrzebuje , może dlatego ich tak nie widać !!! Ale Oni są .Ps . Ja też się wzruszam i często z byle powodu :))) Sciskam mocno :)

      Usuń
  7. Piękny i bardzo ważny wpis.
    Ja sobie myślę, że za mało mówimy o tym, co dobre - nie zauważamy tego, a szkoda...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Marzenko wydaje mi się , że w życiu zawsze trzeba szukać tych pozytywnych stron . A w ludziach dobrego serducha :) Ściskam

      Usuń
  8. Oby takich ludzi było jak najwięcej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację oby było , trzeba mieć nadzieję :)Pozdrawiam

      Usuń
  9. Piekne zdjecia :) Oby takich ludzi bylo jak najwiecej !!! Czego chcialabym dzieci nauczyc By cieszyly sie z zycia ,z kazdego dnia , bo wazne jest tu i teraz. Szacunku do siebie i innych . Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana radości życia to na 100 % ich nauczysz :) Ja właśnie w ten sposób Cię odbieram :) Dzieci maja dobry wzorzec :) Miłego wieczoru :)

      Usuń
  10. Uwielbiam takie posty. Pięknie napisałaś:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję czasem coś mi chodzi bardzo po głowie , więc piszę :) Miłego dnia

      Usuń

Dziękuję za komentarz.
Pozdrawiam Sybilla.

Copyright © 2016 Domek za lasem , Blogger