[Untitled]

                                hu , hu , ha
                                          hu , hu ,ha,
                                           nasza zima zła .......
        Zimy co prawda bardzo zimnej , jeszcze nie ma , nie mniej jednak jestem zmarzluchem ;)
Jeśli termometr pokazuje mniej niż 20  stopni , mój organizm daje o sobie znać...marznie mi każda część ciała !Nie wspomnę o przeziębieniach . Tłuszczyku mam nie wiele, więc co ma mnie grzać?
          Muszę  się wtedy czymś wspierać.  Herbatka -szybko robi mi się ciepło :)) uwielbiam  zieloną herbatę ,ale sama nie bardzo... 
                              Do tego trzeba czegoś więcej:)

1.CZARNA  HERBATA  Z JABŁKIEM I CYNAMONEM:

-torebka czarnej  herbaty ,
-suszone jabłko  2szt(można więcej) ,
-cynamon(wedle uznania) ,
-gozdziki

składniki zalać wrzątkiem  , parzyć pod przykryciem 8-10 min.

2.HERBATA Z LIPY MALIN I MIODU :

-łyżka kwiatu lipy ,
-łyżka suszonych malin ,
-miód

 składniki   zalać wrzątkiem  ,  parzyć pod przykryciem   10 min.

3.HERBATA OWOCOWA Z CYNAMONEM I SOKIEM Z MALIN (DOMOWEJ  ROBOTY)

-herbata czarna liściasta (parę listków),
-plaster pomarańczy ,
-2 plastry mandarynki ,
-2 plastry jabłka ,
-plaster cytrynki ,
-szczypta cynamonu ,
-sok z malin(domowej roboty) ,
-cukier (najlepiej trzcinowy) do smaku

Sparzyć  pomarańczę,mandarynkę i cytrynę  , dodać liście herbaty ,  jabłko parzyć pod przykryciem 10 min dolać soku z malin cukier (do smaku) pić gorącą z kawałkami owoców.

4.HERBATA  MALINOWA Z IMBIREM:

-torebka zielonej herbaty ,
-2 plastry cytryny,
-3 plastry imbiru ,
-2 gożdziki
-około 3-4  łyżek soku z malin(domowej roboty)

Do szklanki włożyć herbatę , imbir ,  gożdziki , zalać wrzącą  wodą , parzyć  10 min.Torebkę wyjąć.Dodać plasterki cytryny i wlać sok (do smaku) .Podawać na gorąco .

Napary z ziół i te herbaciane, parzymy zawsze 10 min . Aromat jest wtedy nie ziemski ;) 

 Po ciężkim dniu pracy taka herbatka  , działa na mnie relaksacyjnie ,a po wariacjach na śniegu  , lub zimnym spacerze rozgrzewająco....


To mój POLSKI rytuał parzenia herbaty:) japońskiego niestety nie umiem ;(
      

                            Życzę smacznych i ciepłych wieczorów.....
                                                                                            Sybilka


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz.
Pozdrawiam Sybilla.

Copyright © 2016 Domek za lasem , Blogger